این روزها با توجه به اینکه دیگر خوانندگی هنر نمی باشد و نیازمند تمرین و ممارست طولانی نیز ندارد و به لطف دنیای سحر و جادوی مجازی و چند نرم افزار راحت الابتیاع ( که به یمن عدم رعایت قوانین مبنی بر کپی رایت به فاصله چند کلیک ساده نسخه بروز آنها را میتوان در اینترنت به رایگان دریافت نمود ) میتوان یک شبه ره صد ساله رفت و همه شاید روزی خواننده شوند، در این پست قصد داریم تا روش های سهل الوصول رسیدن به پله های ترقی در همین رشته نه چندان غریب را به اختصار معرفی و برای شما بزرگواران درهای شهرت را باز نماییم و از آنجا که بقول ظریفی ، اکنون خواننده نشدن بسیار سخت تر از خواننده شدن است ، بیل بدست راهگشای این طریق آسان برای شما باشیم.
1- خواننده این ور آبی : شاید تقسیم خوانندگان بدین منوال جالب نباشد اما اگر تا همین چند سال پیش تمام آثار مبتذل موسیقی فارسی متعلق به خوانندگان خارج نشین بود ( که از آنها با عنوان تهرانجلسی یاد میشد) در سالهای اخیر تولید و نشر هر نوع موسیقی ولو فاقد هویت و بدون معنی در داخل کشور واقعیتی کتمان ناپذیر است چرا که کافی است گشتی کوتاه در میان سایت های دانلود بزنیم تا متوجه شویم چه مطالب سخیقی را در قالب ترانه میتوان استعمال نمود که اکثرا در استودیو های خانگی تهیه و تولید شده است و با اینحال که طبق قوانین مربوطه، تولید و نشر هرگونه نوا نیازمند دریافت مجوز های لازم است ( که یقینا هیچ اثر مبتذلی قادر نخواهد بود از سد ممیزی هوشمند فوق گذر نماید ) اما شاید روزانه صدها عنوان جدید این ور آبی به لیست بلند بالای قبلی افزوده میشود که تقریبا معنی اکثر آنها در یک موضوع بنال برای یار خلاصه میشود.
مهم ترین بخش یک ترانه ، شعر آن است ولی از آنجاییکه اکثر خوانندگان غیر مجاز ،خود را مقید به اصول و قوانین ترانه خوانی نمیدانند از این بخش به آسانی بگذرید چرا که ترانه سرایان مشهور و رسمی اغلب حاضر به همکاری با افراد گمنام نبوده و در صورت رضایت در این مورد یقینا باید مبالغ هنگفتی در این راه خرج کنید پس باید شعر اورجینال را فراموش کرده و به سراغ گزینه های بعدی بروید. بطور مثال اگر قصد ارائه یک اثر پاپ را دارید میتوانید آثار خوانندگان دیگر را باز خوانی نمایید ( گور بابای کپی رایت ) و یا اینکه چند شعر دم دستی را با یکدیگر پیوند بزیند و یک محصول جدید ارائه دهید مثل یه توپ دارم قلقلی را در کنار اتل متل توتوله اجرا کنید اما اگر خود را رپر میدانید کارتان در مورد شعر خیلی آسان تر از بقیه خواهد بود چرا که در این شاخه اصلا نیاز نمی باشد که شعر دارای معنی باشد وهمین که به هر چیزی اعتراض کنید و به زمین و زمان دشنام دهید از شما بعنوان سوپر استار رپ یاد خواهد شد. از طرفی هرچه دشنام های متن بیشتر باشد اثر شما مدرن تر جلوه خواهد کرد پس هرچه دشنام و ناسزا از ابتدای کودکی تا کنون در خاطر دارید را همه و همه در 3 دقیقه به زبان بیاورید و یقین داشته باشید که به زودی از شما بعنوان یک معترض اجتماعی در شبکه هایی همچون بی بی سی و صدای امریکا تقدیر خواهد شد
بخش بعدی تهیه یک ترانه، موسیقی آن است که ابتدا باید چند تن از دوستان و آشنایان خویش را راضی کنید حتی بدون آشنایی قبلی با آلات موسیقی بعنوان نوازنده با شما همکاری کنندو یقین داشته باشید که کار نشد ندارد و به کمک همان نرم افزارهای جادویی که در مقدمه عرض شد همین نوازندگان چرت و پرت نواز ،شاید در حد بتهوون بدرخشند ( چرا که با چند کلیک میتوانید صداهای نخراشیده همچون الحان خودتان را به نواهای دلنشین مبدل کنید) و شما ضمن رسیدن به آرزوی خوانندگی، به نمادی از کشف استعدادها نیز مبدل شوید ( که در این صورت نانتان در روغن است و سالی یکی دو مرتبه میتوانید به بهانه انتخاب افراد مستعد و چهره های طلایی ، مردم را سرکیسه نمایید ).
در آثار حرفه ای، اغلب فردی عهده دار تنظیم اثر بوده و شعر و موسیقی را به یکدیگر پیوند میدهد اما شما یک هنرمند آوانگارد هستید و قصد دارید تمامی اصول را تغییر دهید پس بیخیال تنظیم کننده باشید و با چند بار شنیدن موسیقی و تکرار خواندن اشعار قبلی، اثر فاخر! خود را تهیه کنید و نهایتا با مراجعه به سایت های دانلود، این ترانه را به جهانیان عرضه نمایید و منتظر باشید تا یک اسپانسر غربی شما را دعوت به همکاری نماید.
2- خوانندگان آن ور آبی : در خارج از کشور مراحل خواننده شدن کمی سخت تر از داخل کشور است و پول حرف اول و آخر را میزند چرا که در آنجا دیگر خبری از نرم افزارهای سرقتی نیست و شما باید چند هزار دلار برای این منظور هزینه نمایید پس مستقیما به سراغ یکی از تولید کنندگان این آثار ( که از دوبی تا آنتالیا و لوس آنجلس فراوان یافت میشوند ) مراجعه میکنید و با هزینه ای در حدود 2 -3 هزار دلار ناقابل مجموعه ای از اشعار آنتیک ، نوازندگان حرفه ای ، کلیپ سازان قهار در خدمت شما خواهند بود و در حالیکه تا روز قبل حتی بقال سر کوچه هم شما را نمی شناخت در عرض 48 ساعت شما را بعنوان چهره مطرح موسیقی بین الملل در مهم ترین مجلات جهان معرفی خواهند کرد. نگران نباشید انجا هم هنر اهمیت چندانی ندارد و تنها تفاوتش با این ور آب این است که تنها پول است که شما را مشهور و معروف خواهد نمود حتی اگر بقولی خارج ( منظور در خارج از کشور نیست ، بلکه خارج از دستگاه خواندن است پس زیاد احساس خوشحالی نکنید که به این زودی بعنوان یک خواننده خارجی شناخته شده اید! )بخوانید یا از نحوه خواندن شما بعنوان خالتور یاد شود. جالب ترین بخش موضوع اینجاست که تعدادی برزیلی که بازیگر حرکات موزون هستند نقش اهالی محل شما را بازی میکنند .
نتیجه گیری :
اگر قصد دارید تا دنیا از شما بعنوان یک خواننده حماسی یاد کند و به زودی تمامی شبکه های خبری دنیا از قبیل وی او ای voa و بی بی سی bbc برای مصاحبه با شما سرو دست بشکنند تا میتوانید در ترانه هایتان فحاشی کنید و از دوستانتان هم بخواهید ناسزاهای جدید و آپ تو دیت را به شما یاد دهند تا در آثار بعدی از فقر مطلب رنج نبرید
به هر چیزی اعتراض کنید از کرایه های تاکسی گرفته تا سبزی فروش سر محل و بادهای موسمی . هر قدر نحوه بیان شما به درگیری و زد و خورد نزدیک تر باشد اثر شما آوانگارد تر خواهد بود.حتی به همین منظور میتوانید یکی از آلات موسیقی را روی سر نوازنده اش خورد کنید تا صداها بیشتر جنبه واقعی به خود بگیرد از شکایت آن نوازنده هم به هیچ عنوان نترسید چرا که کافی است از شما شکایتی بشود آن وقت تصاویر بازداشت شما در صفحه اول روزنامه های خبری اروپا درج و پس از آن به راحتی میتوانید به عنوان یک معترض سیاسی از کشورهای غربی درخواست پناهندگی نمایید
نتیجه گیری اخلاقی : خواننده غربی شدن در ایران خیلی راحت تر از کشور های غربی میباشد ......