سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/3/26 توسط میراب عطش

 

وداع با خاطرات مرده

سلام .. یه روزی این وبلاگ واسه یه دلیل زیبا بوجود اومد که تا امروزم بخیلاتم میگفت ارزششو داره .. اما امروز دیگه اون بهونه ، بهونه خوبی واسه نوشتن نیس واسه همینه که الان چند وقته حس نوشتن ندارم .... این آخرین پست این وبلاگه و دیگه مثل خیلی از وبلاگای دیگه درش تخته میشه و میره تا بشه یه خاطره اما ، اما با یه وبلاگ دیگه در میان دوستای خوب پیامرسانی باقی میمونم که یکی از یکی گل تر هستن با یه ظاهر دیگه البته تا وقتی که همین دوستای خوب را اد کنم با همین ایدی در خدمتتون هستم اما دیگه بعضی چشم ها ارزش ندارن که بتونن ببینن احوال آدم رو . فعلا همه شما رو به خدای بزرگ میسپارم

 

تا اطلاع ثانوی ......


برای کشتن یک پرنده یک قیچی کافی ستلازم نیست آن را در قلبش فرو کنی یا گلویش را با آن بشکافی . پرهایش را بزن ...خاطره پریدن با او کاری می کند که خودش را به اعماق دره ها پرت کند . 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/3/4 توسط میراب عطش

پاسداشت بهترین سرمایه

دوستی نعمت گرانبهایی است ، خوشبختی را دوبرابر می کند و بدختی را تخفیف می دهد. “ویلیام شکسپیر”

زمانی که دوست با ما بد عهدی و بد رفتاری میکند مانند آن است که او را از دست داده ایم ، احساس تنهایی میکنیم و این برای ما بسیار اندوه آور است . به گفته امیر مومنان : از دست دادن دوست غربت است .

انسان با دوست خود همانند سازی میکند ، او را بخشی از وجود خود می سازد و برای این کار ، با نیروی روانی خویش سرمایه گذاری میکند . انسان از دید دوست در خود مینگرد و از چشم او خود را ارزیابی میکند . بنابراین آنچه دوست از ما ببیند و قضاوت کند مانند آن است که خود دیده و قضاوت کرده ایم .

ما دیدگاه افراد شاخص را در مورد خویشتن میپذیریم و چه کسی شاخص تر از دوست برای ماست بنابراین اگر او با سو رفتار نسبت به ما بگوید که برای ما ارزشی قائل نیست ، ماهم برای خود ارزشی قائل نخواهیم بود . گار به ما بگوید که بد هستیم ، ما نیز احساس میکنیم که بد هستیم .

قضاوت او ، قضاوت ما نسبت به خود میشود و از این رو است که بی مهری دوست برای ما بسیار ناگوار تر از بی مهری دشمن است ، زیرا ما با دشمن همانند سازی نکرده ایم .

او را مانند خود نمیدانیم بنابراین جز این انتظاری نداریم که بد عهدی و بد رفتاری کند، اما زمانی که دوست با ما چنین کند مانند آن است که بخشی از وجود خویش را از دست داده ایم .

آن انرژی روانی که روی دوست سرمایه گذاری کرده بودیم از دست میرود ، احساس ضعف و خستگی می کنیم و افسرده میشویم ، در حالی که بد خواهی دشمن باعث میشود ما هم برای مخالفت با او انگیزه پیدا کنیم و قوی تر شویم ، اما بی مهری دوست ما را تضعیف و بی انگیزه میکند زیرا از درون مورد حمله قرار گرفته ایم ، نمی توانیم علیه خود بجنگیم ، از این رو مردد و ضعیف میشویم و اعتماد به نفس خود را از دست میدهیم .

با این تفاصیل امید می رود که ما نیز دوستان را نیازاریم و به گفته سعدی : دوستی را که به عمری فرا چنگ آرند نشاید که به یکدم بیازارند .

دوستان سرمایه ما و بخشی از وجود ما هستند بنابراین برای افزودن سرمایه خویش چه بهتر که دشمنان را نیز تبدیل به دوست کنیم .

 

 



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش