سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/10/26 توسط میراب عطش

روزگاری نه چندان دور اگر از شهرهای جنوبی کشور مسیرتان به تهران می افتاد احتمالا در نزدیکی ترمینال جنوب ساختمانی را مشاهده میکردید که از نوع سقف آن متوجه میشدید یک کارخانه بزرگ در آن محل واقع گردیده کارخانه ای که تهرانی ها هر چند وقت یکبار نامش را میشنوند چرا که این نام  یکی از مسیرهای اصلی بهشت زهرا (س) میباشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

بله ، روزگاری یکی از بزرگترین مجتمع های پارچه بافی ایران در این مکان بود و تعداد زیادی هم به عناوین مختلف از کارگر گرفته تا مهندس و مدیر و فروشنده و ... از چرخ این کارخانه سفره خانواده خویش رنگین می ساختند.

چیت ری برای مادران بسیاری نامی آشناست چرا که از بهترین انواع پارچه های اصطلاحا چیت زمان هایی نه چنداندور بوده است که شاید تا همین پنج سال پیش هم میشد در اکثر پارچه فروشیها اثری از تولیدات آن کارخانه را مشاهده کرد.

چرخ این کارخانه حدودا از ده سال قبل به سوی خاموشی گرایید، آنجاییکه به عنوان خصوصی سازی آن کارخانه معظم را به عده ای ناشناس! واگذار کردند تا شاید با مدیریت خصوصی نه تنها از ورشکستگی آن جلوگیری کنند بلکه با درایت و کاردانی خویش کارخانه را وسعت بخشیده و دایره مصرف کنندگان را به خارج از مرزها ببرند.

اما متاسفانه مدیران دیروز کارخانه و مالکان امروز در اولین حرکت ابتدا با سرمایه های کارخانه ، کارگران را بازنشسته یا بازخرید کرده و اینگونه کارخانه ای که تا دیروز فعال بود را خاموش کردند. سالها به همین منوال گذشت و کم کم کارخانه ای که روزگاری دارای تکنولوژی روز دنیا بود در  زمره صنایع فرسوده قرار گرفت و این روزها در یکی از مهمترین مسیرهای شهری تهران که همگان با نام چهار راه چیت سازی آنرا می شناسند مخروبه ای باقی مانده است که در قسمت شمالی چهار راه قسمت اداری چیت ری و در قسمت جنوبی آن بخش کارخانه سابق قرار داشته است که در تصاویر اختصاصی بصورت مستند نتیجه عملکرد مالکان این کارخانه را مشاهده خواهید کرد.

 

http://amozan.xzn.ir/rey/22.jpg

نقشه هوایی موقعیت کارخانه در چهارراه چیت سازی (تفاطع بزرگراه بعثت و  خیابان شهید رجایی)

http://amozan.xzn.ir/rey/11.jpg

محوطه بخش مدیریت و پارکینگ

http://amozan.xzn.ir/rey/12.jpg

محوطه بخش مدیریت و پارکینگ

 

http://amozan.xzn.ir/rey/21.jpg

محوطه بخش مدیریت و پارکینگ

 

http://amozan.xzn.ir/rey/13.jpg

نمایی از ساختمانی که روزگاری بخش اداری چیت ری بوده و امروزه هیچ رفت و آمدی در آن نمی شود

 

http://amozan.xzn.ir/rey/14.jpg

محوطه شمالی بخش مدیریت که بیشتر شبیه یک مخروبه است

 

http://amozan.xzn.ir/rey/15.jpg

محوطه اصلی کارخانه که میتوان آثار تخریب و ... را در آن به راحتی مشاهده کرد

 

http://amozan.xzn.ir/rey/6.jpg

ساختمان مدیریت و تابلویی که تنها اثر بجا مانده از چیت ری است

 

http://amozan.xzn.ir/rey/5.jpg

ساختمان مدیریت و تابلویی که تنها اثر بجا مانده از چیت ری است

 

http://amozan.xzn.ir/rey/8.jpg

سر در اصلی کارخانه چیت ری. روزگاری در ساعات انتهایی روز نبض زندگی در اینج جریان داشت. چندین دستگاه اتوبوس منتظر کارگران خسته بودند تا آنان را به منازلشان برسانند و دستفروشانی گرداگرد این مسیر مشغول داد و ستد با آنان بودند اما امروز نه از آن کارگران خبری است نه از دستفروشان و نه حتی از تابلوی سر در کارخانه . امروز فقط مخروبه ای را شاهد هستیم که شاید مالکانش منتظر گرم شدن بازار ساخت و ساز هستند تا یک کارخانه صاحب نام سابق را به ساختمان هایی تبدیل کنند و از این میان پول هنگفتی به جیب بزنند.

 

 

http://amozan.xzn.ir/rey/9.jpg

و این هم پایان ماجرا. ساختمان اصلی و محل سابق کارخانه که روزگاری چرخ صنعت در آن جریان داشت. انگار این دیوارها متعلق به ساختمانی هستند که در اثر زلزله از بین رفته است. اینجا روزگاری کارخانه چیت ری بود.

شاید حسن ختام این مقاله را با تصویر آخر به شما خوانندگان گرامی تقدیم کنم اما امید وارم این اتفاق برای سایر صنایع کشور عزیزم  دچار اینگونه فرسایش ها نگردد.

 

 پ ن : تصاویر اختصاصی میراب عطش میباشند. لطفا در صورت استفاده ، منبع آنرا ذکر بفرمایید





مقام معظم رهبری با انتقاد از کسانی که سعی می?کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روش?هایی برشمردند که به تحقق اهداف دولت?های مستکبر کمک می?کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام 19 دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرح ها، روش ها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبت های ماندگاری همچون قیام 19 دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد.
ایشان پیروزی ها و موفقیت های سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملت های مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرف های ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای همدستی دولت های استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می کنند که هدف تحریم ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است.
ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است.
ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولت های مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.
رهبر انقلاب، توصیه ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاه های اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، به خاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است.
حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می شود،‌متمرکز شده است.
ایشان در تشریح اهداف، تکنیک ها و روش های بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند.
رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.
حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.
ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روش هایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیت ها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟
رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در ا ین چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.
ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روش هایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند.
رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی،‌انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راه ها و روش های بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راه ها و قوانین سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راه های غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال 88 اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روش هایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند.
ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیت های خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.
رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند.
ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیت های لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند.
ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد 92 انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام 19 دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد.


.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش