سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/2/2 توسط میراب عطش

http://aftabnews.ir/images/docs/000073/n00073871-b.jpg

در سالهای اخیر نوع زندگی بشر به گونه ای بوده است که تخریب زمین سرعت بیشتری به خود گرفته است و سهم جوامع صنعتی و اصطلاحا مترقی در این تخریب بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه بوده است هرچند کشورهای در حال توسعه هم برای جبران فاصله درآمد های سرانه از منابع طبیعی خود سود برده و بطور مثال جنگل هایی که قرنها برای ایجاد آن زمان صرف شده  را از بین برده اما هیچ روشی برای جب ران این قلع و قمع نکرده اند. استفاده از سم های مخرب زیست محیطی برای کمک به افزایش محصول در کشاورزی ، آلاینده های ناشی از سوخت های فسیلی ، ورود آلاینده های کارخانجات بصورت پساب به رودها وموارد دیگر از این نوع همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تا انسان ها هر روز زمین و چرخه طبیعت آنرا مورد هجوم خویش قرار داده و هر ثانیه زندگی بر روی کره خاکی را سخت تر از قبل نمایند. کسیه های و بطری های پلاستیکی چالشی بزرگ برای طبیعت بوجود آورده اند بطوری که طبق تحقیقات دانشمندان اگر از همین امروز دیگر هیچ زباله پلاستتیکی را در طبیعت رها نکنیم شاید هزاران سال زمان نیاز باشد تا این میهمانان ناخوانده زمین جذب شوند و آثار مخرب آنها از بین برود. طبق مقالات منتشره در مجلات پزشکی بین المللی به علت تغییر آلودگی ها از نوع باکتری و انگلی به  مدل شیمیایی، هر 10 سال آمار مبتلایان به بیماریهای سرطانی دو برابر میشود و در نیم قرن آینده چالش اصلی بشر در درمان این نوع امراض خواهد بود. 


 


اگر بشر تغییری در رویه خود اتخاذ نکند دور از ذهن نخواهد بود روزی که زمین در اثر از دست دادن شرایط زسیت محیطی خود و تخریب هرچه بیشتر لایه ازن بر اثر یک طوفان خورشیدی  ، اکسیژن موجود در جو زمین نابود شده و با این عمل شاهد پایان حیات بر روی تنها کره قابل سکونت منظومه شمسی باشیم ( طبق تحقیقات دانشمندان ناسا سیاره مریخ روزگاری دارای حیات بوده و آب و اکسیژن به وفور در این سیاره موجود بوده اس ت اما در اثر یک جابجایی مغناطیسی و تغییر قطبین که همزمان با یک طوفان شدید خورشیدی بوده است ،در چند ثانیه تمام این امکانات از بین رفته است  و از طرفی در زمین هم این تغییر قطبین هر چند دهه یکبار اتفاق می افتد اما آنچه که در مقابل طوفانهای خورشیدی از زمین و حیات آن دفاع نموده لایه ازن بوده است ولی با توجه به تخریب گسترده  آن هم در قسمتی مهم همچون قطب شمال که قسمت اعظم حملات خورشیدی از این ناحیه دفع و به آن سوی فضا هدایت میشود ، واقعه اتفاق افتاده برای مریخ هم ممکن است برای زمین تکرار شود )

هر ده سال یکبار زمین تجربه افزایش یک میلیارد نفر به میهمانان این کره را تجربه میکند و این افزایش جمعیت که اغلب در کشورهای شرق آسیا انجام میشود نیاز به منابع غذایی بیشتر دارد و این یعنی ایجاد دامداریهای بیشتر و تخریب زمین های سرسبز برای تغذیه دام ها و از همه مهمتر افزایش گازهایی که ضمن تغییر در آب و هوا ، باعث تخریب هرچه بیشتر لایه ازن میشود.

علت قلمفرسایی در این رابطه فرا رسیدن دومین روز از دومین ماه شمسی بود چرا که دوم اردیبهشت برابر است با روز زمین پاک . در حالی به تابستان نزدیک میشویم که در این فصول بیشترین مراجعه به طبیعت را شاهد هستیم و اغلب خانواده ها در فصول گرم سال تعدادی از روزها را در بستر رودخانه ها و یا دامنه کوه ها به لذت بردن از طبیعت مشغول میشوند. شاید اگر هر خانواده ایرانی فقط یک بطری یا کیسه پلاستیکی را از دامن طبیعت جمع نماید در پایان تابستان شاهد یک زمین عاری از زباله های سمی خواهیم بود. به امید آن روز



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش