سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ شنبه 91/1/12 توسط میراب عطش

چندی پیش تبلیغ تلویزنی مربوط به یک بانک که در حال معرفی جوایز بزرگترین قرعه کشی حسابهایش بود، توجه مرا به خود جلب کرد. این تیزر ،فیلم کوتاهی در مورد مردی است که از هر جا عبور میکند افراد حاضر و هرکه او را می دید ، تعقیبش می کرد و برخی قصد داشتند در این تعقیب شاخه گلی به او هدیه کنند.

ماجرا به گونه ای ادامه می یابد که شاهد حضور اسب سواری در صحنه و پرواز یک موتور سوار هم هستیم. خارج از نقد این فیلم که آیا ارتباطی به موضوع قرعه کشی آن بانک داشته یا خیر در خبرها مطلع شدم این فیلم از روی کلیپ یکی از خوانندگان زن معروف و مشهور غربی ساخته شده است اما چون آن کلیپ را مشاهده نکرده بودم از چند و چون موضوع هم آگاه نشدم تا اینکه دیروز یکی از همکاران فیلمی در مورد شباهت های این دو فیلم به ایمیلم ارسال کرد.

وقتی این فیلم را مشاهده کردم متوجه شدم هر دو حتی در مورد کوچکترین جزئیات شبیه یکدیگر هستند و تیزر تبلیغاتی بانکی ،فریم به فریم از روی آن کلیپ ساخته شده ( که در انتهای مطلب لینک فیلم شباهتها را تقدیم دوستان خواهم نمود اما بنا به دلایلی کیفیت فیلم را پایین آورده و حتی المقدور کلیپ شطرنجی شده) و کارگردان نهایت تلاش خود را نموده تا تمام پلانها مو به مو شبیه هم باشند. براستی چرا باید یک فیلم تبلیغاتی اینگونه خود را وامدار کلیپ یک خواننده مشهور غربی بنماید آنهم خواننده ای که امروزه یکی از پیش قراولان هجوم فرهنگی غرب محسوب میگردد! آیا مدیران تبلیغاتی و سناریو نویسان اینگونه فیلم ها به حدی فاقد ایده و از طرفی قدرت تمیز خوب از بد هستند که برای جلب مشتری اجبارا به سوی کپی برداری آنهم از یک کلیپ به شدت غربی بدون کوچکترین تغییر،شده اند!؟ آیا در سازمانهای عریض و طویلی که مسئولیت صدور مجوز ساخت و پخش اینگونه تیزرها را دارند هیچ کنکاشی پیرامون آن تیزر ندارند و بصورت فله ای مجوز صادر میکنند!؟ و عجیب اینکه این تیزر در شبکه های ملی و بین المللی صدا و سیما بصورت مکرر پخش شده و برای مخاطب جهانی این تلویزیون یقینا همین سوالات تکرار خواهد شد که چرا باید تیزرهای تبلیغاتی ایرانی کپی کلیپ های غربی باشد!. نمی دانم آن کارگردان و تهیه کننده چه جوابی برای این سوالات خواهد داشت اما آنچه که مسلم است آنها با اینگونه رفتار خود اثبات میکنند هیچ تعلق خاطری به ارزشها ندارند و آنچه برایشان اهمیت داشته و دارد فقط درآمدی است که از این حرکت خود به دست می آورند .

لینک فیلم شباهتها

http://uploadkon.ir/uploads/ebe299221cf0a21dc41dc8fd3747a35a.3gp



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش