سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 

گفت : من رای نمی دهم  و من  با تعجب پرسیدم : چرا ؟ و  او ادامه داد : چون هر شب برنامه های BBC  را تماشا میکنم و انها  دائم سند می آورند برای عدم شرکت در این انتخابات . باز هم می پرسم : و یکی از این دلایل!؟ و او اینبار بادی در غبغب می اندازد و با نگاهی  متفکرانه میگوید : چه دلیلی بالاتر از اینکه نظام مشروعیت ندارد !.

میگویم : مشروعیت نظام  را در چه میدانی ؟ و او بدون جواب به این سوالم به سراغ کشورهای دیگر میرود تا معنی مشروعیت را با به رخ کشیدن نوع حکومت آنها برایم تعریف کند و ابتدا یکی از کشورهای عرب منطقه را نام میبرد که اینک وهابیان حاکم بلا منازع انجا هستند ( که به دلایل خاص از نام بردن این کشور معذورم لیکن تمامی دوستان متوجه منظور شده اند ) و میگوید : همین کشور بهترین نمونه مشروعیت است و باز میگویم : ولی انگار برای تو معنی مشروعیت را به اشتباه توضیح داده اند چرا که در آن کشور هنوز هیچ یک از شهروندان در هیچ انتخابات رسمی شرکت نکرده و اصولا را ی آنها هیچ تاثیری در نحوه حکومت در هیچ یک از قوا ندارد و انتخابات مهم در بین شاهزادگان و خانواده های درباری اتفاق می افتد . او که در رابطه با کشورهای منطقه، دیگر نمونه ای نمی یابد به سراغ کشورهای غربی میرود و در همان ابتدا سردرمدار آنان یعنی آمریکا را مثال میزند و هنوز تعریف و تمجید هایش از نحوه حکومت در این کشور به انتها نرسیده که  حوصله ام به آخر میرسد و میگویم : در آن کشور هم ظاهرا انتخاباتی  انجام می پذیرد اما در باطن امریکا هم بصورت سلطنتی موقت اداره میشود چرا که از دیر باز این کشور تحت سلطه دو حزب قدر بوده است که هر یک برای مدتی زمام امور را در دست میگیرد و پس از اتمام آن مدت مجددا به حزب دیگر می سپارد و افراد خارج از این دو حزب نمی توانند در هیچ یک از مناصبی که توسط انتخابات برگزیده میشوند ، قرار گیرند و تمامی سناتورها و رئیس جمهور آمریکا از میان اعضای ارشد این دو حزب انتخاب میشود . پس در امریکا هم هر چند ظاهرا اینگونه نیست اما انتخابات معنی و مفهوم سفرشی بیش ندارد و هر آنکه زور و پول و قدرتش در یکی از این حزب ها بیشتر است ، پیروزی نهایی از آن اوست.

با تعجب نگاهی به من می کند و می پرسد  : پس مشروعیت یعنی چه !؟

و من میگویم : مشروعیت یعنی نظامی که  با رای اکثریت عامه مردم از ابتدا بدون کودتا و سفسطه بازی به وجود بیاید و تنها حکومتی که در منطقه و شاید  حتی در تمام کره خاکی اینگونه ساختاری دارد و فقط و فقط بنا به رای مردم در یک همه پرسی  با اکثریت آرا بدون کوچکترین زور و سرنیزه و کودتا ایجاد شده است  و تقریبا همه شهروندان آن کشور به نوع حکومت و نظام آری گفته ایند همین ایران عزیز و اسلامی خودمان است چرا که پس از سالها سلطنت تاجداران در این کشور مردم در 12 فروردین یکهزارو سیصدو پنجاه و هشت  با شرکت در یک همه پرسی رزیم شاهنشاهی را ساقط و نوع حکومت را جمهوری اسلامی انتخاب نمودند و تا کنون نیز حتی بالاترین مقام و منصب ها هم بنا به رای مستقیم و غیر مستقیم ملت انتخاب میشوند پس چگونه است که تلویزیون یک کشور سلطنتی که مردمش هیچ حقی برای انتخاب ملکه ( انگلیس ) ندارند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که تماما بنا به رای مردم ایجاد شده است ، نا مشروع میخواند !؟

و بار دیگر قصد داشت بازهم بدون خداحافظی برود که اینبار او را صدا کردم و پرسیدم : بازهم نمی خواهی رای بدهی !؟ که اینبار باه آرامی جواب داد : رای میدهم ، حتما رای میدهم تا با یک رای بیشتر بدانند ما مشروع ترین نظام عالم هستیم

 



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش