سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ جمعه 90/1/12 توسط میراب عطش

چگونه میتوان جای عشق و نفرت را تغییر داد

گاهی با خود به این می اندیشم که چگونه میتوان در قلب دیگری تاثیر گذارد ؟ جواب اینگونه سوالات حتی اگر در عمل اینگونه نباشد اما در تئوری فقط یک کلمه است : محبت . با محبت حتی در دل سنگ هم میتوانی رخنه کنی و نه به راحتی اما با کمی زحمت نرمش سازی و نشانه از عشق زا در آن بیابی حتی اگر این اتفاق به مرور زمان به وجود بیاید.

اگر محبتت عاطفی و عمیق باشد و به خاطر پیشبرد یک هدف یا اهدافی این محبت را ننموده باشی تاثیرش را خیلی زود خواهی دید و دوستی و پیوندتان به یک اتحاد نا گسستنی تبدیل خواهد شد که بحث این پست اصلا عاشق شدن و عاشق بودن و این حرفها نیست بلکه در این پست عوض شدن عشق با چیزیست به نام نفرت، این که چگونه است که بین 2 نفر بعد از مدتها قربان صدقه یکدیگر رفتن واقعه ای بنام نفرت بوجود می آید و هر کدام از ما در طول مدت زندگیمان به این عنولن بر خورد کرده ایم و آنرا به خوبی میدانیم و لمثش نموده ایم.

وقتی میفهمی آنکه روزگاری میگفت دوستت دارد  و به ناز و نیاز تو را در دامی بنام عشق اسیر ساخته بود ابراز عشقش دروغی بیش نبوده گرفتار جدایی میشوی ، هر چند خود را اسیر دیروز و مغبون امروز میدانی اما به خاطر دلدادگی واپسین نمی توانی چراغ نفرت را در دلت شعله ور کنی اما گاهی پیش می آید که احساس میکنی تمامی بروز احساسش به تو برای نیل به هدفی بوده و رفته رفته نقشه اش را پیش برده و در هر مرحله برای گرفتار تر کردنت به لطایف الحیل ، انواع ترفند ها را بکار برده است ، از این که هم تو را یک فرد احمق فرض نموده هم به عشقت و دلت و احساست اهانت کرده و  در تمامی مدتی که به زیان آورده دوستت دارم را ، دست در دست یکی دیگر به ریشت خندیده است منقلب میشوی و ثانیه به ثانیه بر شدت نفرتت افزوده میگردد .

عشق آسمانی هر گاه که به نیازهای زمینی و مادی آلوده شد ، هر زمان که به انواع دغل های متعدد گرفتار آمد دیگر تفاله ای از کج فهمی ها میشود و به خیالت میچسبد . انقدر این کلمه عشق و دوستت دارم نخ نما شده اینقدر  بعضی ها به بهانه های مختلف  در جمله هایشان از آن استفاده کرده و  هر روز عشقی نو را تجربه نموده اند که دیگر عشق را در خیال خویش معجونی از لذایذ جنسی و حوائج مادی میدانند . تو اگر برایم خرج ننمایی پس عاشقم نیستی تو اگر فلان کالا را برایم نخری پس دوستم نداری ، اف بر این عشقی که نمادش فلان هدیه میباشد و اگر نباشد اصلا عشقی نبوده است . این تازه در بهترین حالت میباشد چرا که ممکن است روزی برسد و بفهمی در تمامی لحضاتی که بر تو جاری میساخته دوست داشتنش را و این که یگانه معشوقش هستی یادش پر بوده است از عشقی دیگر و دستانش در دست دیگگری به لمس عشق مشغول بوده اند . در این صورت  آیا به جز این است که قلبت به تسخیر افکاری در میآید که منتهی  به نفرت محض خواهند شد !؟

لاف عاشقی را میتوان بیان کرد اما به هوش باشیم تا در دام اینگونه عشاق نیفتیم چرا که دیگر نه از عشق خبری خواهد بود نه از احساس و جامعه پر خواهد شد از نفرت و حس انتقام جوییو اصمینان داشته باشیم دست بالای دست بسیار است ، هر بلایی که سر دیگری آوریم مطمئن باشیم که سر خود آورده ایم چرا که یکی از همین روزها این شتر در مقابل منزل ما نیز زانو خواهد زد و جستن از خود کرده هم محال است

شاد باشید



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش