شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام‌هاي اتاق

چراغ جادو
+ سلام .. ديروز آقا شير حفاظ مطلبي در مورد هک سيستم از طريق ايميل نوشته بودن که چند مورد رو لازم دونستم براي دوستان و اعضاي محترم اتاق هک توضيح بدم .. ضمنا دوستان مشکلاتشونو در مورد نرم افزار و سخت افزار تو اتاق بنويسن تا در صورت امکان به اون سوالا جواب داده بشه و به عنوان بانک اطلاعاتي هم باقي بماند..
اول اينکه در سايتهايي که مشکوک ميزنن و شما هم کار زيادي باهاشون ندارين وقتي ديدين سايت به هر نقشه اي که شده قصد داره از ايميل شما مطلع بشه هيچوقت ايميل اصلي خودتونو معرفي نکنين . اينگونه سايتها با استفاده از کلمات اغوا گر از قبيل ارسال کادو و ... از شما ميخوان ايميل خودتونو اعلام کنين ولي در اصل در خوشبينانه ترين حالت قصدشون اضافه کردن يک کاربر جديد به بانک ايميل هاشون هست
و بعد از اون بايد هر روز چند تا هرزنامه از ليست ايميل هاتون پاک کنين و البته گاهي هم فراتر از ارسال اسپم ميشه و تو بانک هکرها قرار ميگيره .. دوم .. گاهي پيش مياد که يک ايميل از يک دوست براتون ارسال ميشه و حاوي يک لينک هست .. اکثر اين ايميل ها رو يک ويروس ميفرسته، ويروسي که قبلش اون دوست شما رو هدف قرار داده و حالا داره واسه اد ليست اون ايميل ميفرسته و البته لينک هم شمارو هدايت ميکنه به سوي يک سايت
و وقتي به روي لينک کليک کردين در حاليکه ظاهرا يک سايت داره با گذاري ميشه اما در باطن يک ويروس داره مهمون سيستم شما ميشه بدون اينکه شما مطلع باشين .. چرا که سورس اون سايت به گونه اي تنظيم شده که شما با کليک بر روي لينک به سيستم هم اجازه بارگذاري فايل اجرايي رو دادين ..
مهمترين مسئله فايلهاي ضميمه ايميل ها هستن .. اينها هستن که جزو ويروسهاي مخرب قلمداد ميشن چرا که حتي ظاهرشون هم تغيير پيدا کرده که بيشتر شما رو اغفال کنن و بطور مثال پسوند اجرايي ندارن و تبديل به يک فايل صوتي يا عکس شدن و به همين علت حتي آنتي ويروس ها هم قادر به شناساييشون نيستن پس فايلهاي ضميمه اي که منتظرشون نبودين ولي براتون ازسال شده رو مطلقا باز نکنين ..
يک موضوع ديگه اينکه فقط باز کردن يک ايميل هيچوقت باعث ويروسي شدن نميشه و اين کليک روي لينک محتواي ايميل و يا دانلود فايل ضميمه اون هست که ميتونه باعث هک بشه .. مطالب ديگه اي هم هست مه بعدا عرض ميکنم ..
سلام عليكم...اينطور كه فرموديد هيچ ايميلي رو نبايد باز كنيم!ممنون از اطلاعات مفيدتون.استفاده كرديم.
سلام بر عشق الهي گرامي و بسيجيان عملياتي ارجمند ... خوب باز کردن ايميل به خودي خود مشکل نداره ولي باز کردن محتويات اون بايد رو حساب و دقيق باشه .. بسيجيان محترم شما احتمالا از ناحيه ياهو مسنجر دچار مشکل شدين و با هر آيدي که کانکت ميشين به سرعت مسنجر يه پي ام مخفي براي هکر ارسال ميکنه و پسورد و آي دي شما رو براي اون ارسال ميکنه ..
ابتدا بايد با يک آنتي ويروس بروز سيستم را چک فرماييد اما اگر بازهم مشکل باقي بود اجبارا بايد آن درايو را فرمت نموده واز ابتدا ويندوز را نصب فرماييد چرا که برخي فايل هاي اينگونه توسط آنتي ويروس ها به عنوان فايل مخرب تشخيص داده نمي شوند خصوصا فايلهايي که از طريق مسنجر شما را هک ميکنند
چراغ جادو
گروه هـــــــــک
vertical_align_top