سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 97/5/21 توسط میراب عطش

مدتهاست که اخبار مربوط به تحریمهای جدید ایالات متحده آمریکا بشدت از سوی عده ای از هم وطنان داخل و خارج کشور دنبال میشود در این بین عده دیگری هم سعی دارند تا از این بازار مکاره نان پر چربی بدست آورند و سفره خود را با بهم ریختن اقتصاد ملی رنگارنگ کنند و سرمایه هایی را که میشد در خدمت تولید و صنعت باشد را روانه بازار ارز و طلا کرده و با دلالی ناجوانمردانه تیشه به ریشه اقتصاد میزنند.
البته مردان اقتصادی دولت از رئیس بانک مرکزی گرفته تا اقتصاد و بازرگانی همه و همه با دستپاچگی تمام نسخه هایی را برای مهار بحران پیچیدند که نتیجه ای کاملا برعکس را خلق نمود. دولت در یک اقدام نسنجیده اغوای کری های ترامپ شده و خزانه را برای خرید های بعضا غیر ضروری مانند گوشی موبایل و خودرو و... از ارز تهی نمودند و البته در این میان عده ای از منصوبین! هم با استفاده از رانت ارز دولتی به ثروت های بادآورده یک شبه رسیدند در حالیکه این مقدار ارز میتوانست بجای تبدیل به خودروهای گرانقیمت در خدمت صنایع قرار گرفته و صرف خلق کارخانجات مادر و انتقال دانش روز میشد تا در مواجهه با تحریم ها خود تولیدکننده شویم نه وارد و مصرف کننده.
هنوز از یادمان نرفته است که سالها قبل در زمانیکه تقریبا تمام دنیای صنعتی ما را تحریم نموده بود و عده ای فریاد وامصیبتا سر می دادند مقام معظم رهبری (دامت حفاظاته) برای اولین بار از مدل اقتصاد مقاومتی در جهان اقتصاد پرده برداری نمود و هرسال مدیران کلان کشور را به پیشبرد کشور با همین مدل تشویق فرمودند ولی متاسفانه دولت ها فقط و فقط وعده دادند و نهایتا با برگزاری چند کنفرانس خبر محور موضوع را به فراموشی سپرده و تمام انرژی خود را صرف تعامل با دنیای غرب و انجام عملی اقتصاد بحران محور نمودند و با بزرگنمایی و تبلیغات نادرست مردم را هم بنوعی رهرو این نسخه کردند و به همین منوال بود که ایرانیان در شب امضای برجام به خیابانها آمده و به شادی پرداختند.
جو سازی دولت در مورد بحران در آن برهه آمریکا را ترغیب کرد تا نقش یک بازنده را ایفا نموده و با گذشت یکی دو سال در مقام جبران برآمده و اتفاقات امروز را رقم بزند.اتفاقاتی که از مذاکره به تهدید تبدیل شده و ادعاهای کور براندازی را سر دهند و این گردنکشی امروز دولتمردان ینگه دنیایی فقط و فقط بخاطر شادی و خوشحالی عجیب دولت فعلی ایران از به نتیجه رساندن مذاکره 5+1 بود.
اگر مدیران تاثیر گذار ایرانی از سالها قبل بجای ورود به مذاکرات سعی در برقراری و عمل نمودن به رهنمودهای مقام عظمای ولایت در مورد اقتصاد مقاومتی میکردند امروز لغو برجام از سوی ترامپ نه تنها بحرانی خلق نمی کرد بلکه کمک مضاعفی به اقتصاد کشور بود تا با قدرت بیشتر قله های موفقیت را فتح کند 



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش