سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/11/30 توسط میراب عطش

 

http://www.asriran.com/files/fa/news/1390/10/10/203507_529.jpg

 

گفت: ما را با عنوان نسل سوخته مخاطب قرار میدهند و وقتی با تعجب من مواجه شد کلی دلیل آورد برای اثبات نظریه خویش و تلقین به من که آری من هم یکی از هم نسلان سوخته او هستم نگاهش کردم و همان یک نگاه من برایش کافی بود تا بفهمد من او را نمی فهمم و باز هم بی خداحافظی مرا ترک نماید.

شب شد و تا همین واپسین لحظات این عنوان فکر مرا به خود مشغول کرده بود ، آیا من یکی از این نسل سوخته هستم ؟ آیا تمام آنهایی که متولد دهه های 40 و 50 هستند سوخته اند ؟ در همین افکار غوطه ور بودم که تلویزیون صحنه هایی از هشت سال جنگ نا برابر را پخش میکرد ، با روایت راوی لحظه های خون و آتش ، سید مرتضی جاوید. گفتم جاوید و چه به موقع این کلمه به دادم رسید.

http://photoupload.org/uploads/13260255503.jpg

یکبار دیگر نقبی به گذشته زدم و به سالهای دهه 60 رسیدم اسمها را یکبار با خودم مرور کردم همانها که هم نسلان من بودند و چقدر محشور نور شدم . شاید نیازی به تکرار آن اسامی نباشد چرا که تقریبا همهم ما قسمتی از شهر و دیار خویش را با آن اسامی میشناسیم من که در تهران هستم تقریبا همه روزه با چند مورد از این اسامی سروکار دارم ، بزرگراه شهید همت که بخاطر ترافیک گاه و بیگاهش دایم از رادیو پیام و ترافیک شنیده میشود بزرگراه شهید زین الدین بزرگراه شهید باباییو خیلی جاهای دیگر حتی در کوچه هایمان نیز عطر هم نسلان ما پخش میشود بازهم نزدیکتر و نزدیکتر به شهید فهمیده میرسم همان که پیر جماران که تمام عالم تشییع ایشان را اما و رهبر خویش میدانستند ، شهید فهمیده را رهبر خویش اطلاق نمودند.

ما نسل اسطوره ایم ، ما نسل بزرگی هستیم که بعد از این در هر جا که یادی از ایران عزیز شود نا خواسته هم نسلان من هم دیده خواهند شد، تا قبل از  جانفشانی های این نسل .اگر میخواستند از رشادت حرفی به میان آورند از آرش ها نام میبردند همان که با کمان خویش قلمروی دوباره به ایران داد اما هزار سال دیگر هم اگر نمایی از تاریخ گذشته ایران ترسیم کنند از رشادت ها و جانفشانی های هم نسلان من نام خواهند برد چرا که اینان نه برای تاج و تخت و نه برای کشورگشایی که فقط برای احقاق حق و دفاع در مقابل ظالم قیام نمودند و قصد و نیت فقط حفاظت و حراست از میهمن و دین و ناموس و البته یک دستاورد بزرگ بنام انقلاب اسلامی بود و تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد بزرگمردانی را که کوچکترین ادعایی نداشتند و زندگی مادی خویش را تقدیم حضوری جاودانه و معنوی نمودند.

من نسل اسطوره ای هستم که هزاران هزار سال دیگر هم همواره از هم نسلان من به نیکی و بزرگی یاد خواهد شد. پس درود بر شهیدانی که باعث اعتلای ایران شدند و سایه سوختن از نسل مرا به نور جاودانگی منور کردند

 



امروز هم مثل همیشه در حال یک سیر و سفر اینترنتی بودم که با یک مطلب تکراری اما داغ مواجه شدم. موافقت چندی پیش مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه پنجم توسعه با پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه های دولتی بدون آزمون. هرچند پول داری و به اصطلاح آقا زاده بودن چندی است به شدت خود نمایی میکند اما این مقوله ( پذیرش دانشجویان پولدار در بهترین دانشگاهها بدون اینکه سطح علمی آن دانشجو قابلیت تحصیل داشته باشد) یقینا نظام علمی کشور را به چالش خواهد کشید و به مرور دانشگاههای مطرح دولتی به بهانه خود گردانی فقط دانشجویان پولدار اما بی سواد را پذیرش خواهند نمود که با داشتن پول ، هیچ دغدغه ای از بابت کنکور و .... را نخواهند داشت و نهایتا نیز با رتبه های تک رقمی کنکور در یک میز و نیمکت! خواهند نشست.

موافقت مجلس با این طرح دولت  صدای تمامی تشکل های حق جو و حتی اساتید دانشگاهها را هم در آورد و تا کنون جنبش عدالتخواه دانشجویی، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران بزرگ و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه هایی اعلام کرده اند که این اقدام مجلس و دولت با موازین انقلاب اسلامی زاویه جدی دارد.

لازم به ذکر است دانشگاه امیر کبیر مدتهاست طرحی اینگونه را اجرا میکند و واحد بیرمنگام این دانشگاه دانشجویان پولدار را بدون کنکور پذیرش مینماید و تحت مدیریت مستقیم این دانشگاه در واحد بیرمنگام امیر کبیر تحصیل میکنند. اخیرا خبرگزاری دانشجویان ایران در اعتراض به توافق دولت و مجلس در ایبن رابطه اقدام به افشاگری هایی نموده است و تصاویری از پارتی مختلط دانشجویان این دانشگاه دولتی منتشر ساخته که تمامی این دانشجویان جزو پذیرش شدگان این طرح هستند .

برای جلوگیری از هرگونه پیش داوری اقدام به انتشار تعدادی از تصاویر این پارتی دانشجویی ! مینماییم و به جهت جلوگیری از هتک حرمت افراد! تصاویر را با استفاده از ابزار رایج محو نموده ایم. دیگر شما باید نظر بدهید به کجا چنین شتابان........

تصاویر/ پارتی مختلط دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

 

تصاویر/ پارتی مختلط دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

تصاویر/ پارتی مختلط دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

تصاویر/ پارتی مختلط دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

خدمت دوستان گرامی در پیامرسان نیز عرض میکنم با اینحال که وبلاگ میراب مدتی است به بایگانی سپرده شده اما بنا به اهمیت موضوع مجدد با همین وبلاگ مزاحم اوقات شریف شما شدم



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش