سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/11/5 توسط میراب عطش

مدتهاست هر روزه خبری از تورم و گران شدن کالاها می شنویم و موضوع دلار و طلا هم که تقریبا نقل هر محفلی شده است . برای یافتن مقصر این گرانی تلاش می کنیم و بعضا افراد مختلفی را در این میان معرفی میکنیم بگونه ای که پای افراد گمنام هم گاهی به ماجرا باز می شود بطور مثال مدتی قبل معاون رییس جمهور از شناسایی فردی بنام جمشید بسم اله خبر داد که باعث اصلی گرانی های دلار در آذر ماه بود.

http://amozan.xzn.ir/rey/42.jpg

این روزها از ساختمان خیابان حافظ که سهم زیادی در اقتصاد ایران دارد خبرهای خوبی بگوش نمیرسد و این خبرهای گویای سقوط ناگهانی ارزش سهام در این ساختمان میباشد. بله سازمان بورس اوراق بهادار خبر از سقوط شاخص ها میدهد و از طرف دیگر چند صد متر انطرف تر از این ساختمان در جایی که نبض سکه و دلار می طپد یکبار دیگر بالا رفتن قیمت های این دو عنصر مهم اقتصادی را شاهد هستیم. براستی چه ارتباطی میان سقوط سهام و صعود دلار وسکه وجود دارد !؟

ازطرفی خبر میرسد که به زودی شاهد گرانی دوباره مسکن خواهیم بود چرا که اوراق وام مسکن این روزها با قیمت بالاتری خرید و فروش میشود و این ها همه در مرکزی بنام مبادلات اتفاق می افتد.

کارشناسان علل بسیاری را در امر این تورم دخیل میدانند. از تحرم هیا بین المللی گرفته تا حرص و ولع برخی برای خرید های غیر ضروری اما آنچه در نگاه اول به چشم نمی آید دوری بیش از پیش فعالان اقتصادی از ارزشها است.

اگر با کمی دقت به این اتفاقات توجه کنیم شاهد خواهیم بود که اکثر فعالان بازار سهام که این روزها میل شدیدی به فروش سهام خود دارند از مدیران سابق همین اقتصاد و صنایع موجود در آن بوده اند که اکنون عمده سهام داران همین صنعت بشمار می روند که روزگاری نه چندان دور جزو مدیران ارزشی بوده اند که نظام بنا به ارزشمداری آنان ، مدیریت قسمتی از اقتصاد خرد و کلان را به اینان واگذار نمود و به مرور بنا به تخصص و تجربه اشان در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی از مدیرن به سهامداران عمده تغییر هویت دادند اما به مرور برخی از این مدیران سابق و سهامداران امروز گرفتار تب طلا و مال اندوزی شدند و هر بار که خبر از نقل و انتقالات و سود های انچنانی در قسمتی از بازار به گوش رسید ، سرمایه خود را به آن سمت جریان دادند. یک روز به سمت بورس و بورس بازی رفتند روز دیگر وارد بخش اتومبیل شدند و گاهی هم در دلار و سکه سود های انچنانی دیدند و این رفتار باعث شد که گاهی اقتصاد ایران ضربه های جبران ناپذیری را متحمل شود و امروز هم به همین منوال شاهد سقوط شدید شاخص ها در بازار بورس هستیم و این چیزی نیستکه امپریالیسم جهانی از /ان آگاه نگردد و به همین راحتی دشمنان قسم خورده خویش را شاد می نماییم.

بارها از تشکیل یک گروه اقتصادی برای رفع موانع بر سر راه صنعت ایران اشاره میکنیم ولی برخی بجای اینکه پازل گمشده یان اقتصاد را در دست داشته باشند ، با برون رفت از بازار سرمایه و فروش سهام خویش عملا پازلی میشوند در دست دشمنان .

http://amozan.xzn.ir/rey/40.jpg

براستی چرا باید برخی اینگونه همه نشاته های معنوی خویش را به پای مادیات بریزند و ناخواسته قسمتی از نیروهای پیاده نظام دشمن شوند!؟

دور شدن از ارزشها و فراموش کردن رهنمود های رهبر عظیم الشان نظام شاید تنها دلیل این اتفاقات در بعد اقتصاد باشد. رهبریت نظام بارها و بارها افراد را به خویشتنداری و بصیرت دعوت نموده و درطی چند سال اخیر نهایت تلاش خود را برای پرباری اقتصاد هزینه نموده است و شاهد بوده ایم که سالهای متمادی را برای شکوفایی اقتصاد نام گذاری نمود اما این افراد با طمع ورزی خویش به قصد رسیدن به ثروت های یک شبه ، برخلاف شعارهایی که میدهند و میدادند ارزشها را زیر پا گذاشته و فقط و فقط چشم خویش را به زرق و برق سکه هایشان دوختنه اند و برخلاف مدعایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی پشت کرده اند اگرنه امروز نباید شاهد فروش یکپارچه سهام کارخانجات صنعتی ایران می بودیم تا شاخص های بازار بورس به یکباره فرو افتند و از ان طرف دلار و سکه افزایش یکباره قیمت داشته باشند.

http://amozan.xzn.ir/rey/41.jpg

بیایید شعارهایمان را وارد رفتار و عملکردمان نماییم تا شاید از این گردنه سخت به آسانی عبور کنیم  و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه فرامین و دستورات رهبر انقلاب را به درستی و بطور تمام و کمال اجرا نماییم و این هم محقق نخواهد شد مگر اینکه با ایمانی راسخ اصل ولایت را با جان و دل باور داشته باشیم



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش