سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میراب نوشت
 
20 گیگابایت هاست رایگان با قول امکانات همراه با دامنه رایگان و سی پنل و کلی چیزای دیگه مخصوص شما

محل درج آگهی و تبلیغات
 
 

در خبرهای امروز آمده بود :
 

رئیس پلیس راهور تهران از توقف 370 خودروی دودزا در چند روز گذشته و انتقال آن‌ها به پارکینگ خبر داد و گفت: به دلیل تشدید آلودگی هوا در این روز‌ها، پلیس راهور با این موارد بشدت برخورد خواهد کرد.وی همچنین تصریح کرد: از هفته گذشته تاکنون با هزار و 700 خودروی دودزا برخورد جدی داشتیم.

 

و اما تحلیل این خبر و اخباری از اینگونه :

 

انتقال 370 خودروی فاقد برگه معاینه فنی و هوایی که صاف نمی شود!

 

 

البته در این میان نحوه برخورد مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی با اتومبیل ها از تنوع بسیار برخوردار بود بطوری که در مورخه 13 آذر ماه حوالی 7 صبح ، طبق مشاهدات نویسنده در محدوده میدان حقانی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی در یک مورد مشترک چند گونه برخورد مختلف صورت گرفت و در حالیکه اتومبیل هایی که از سوی پلیس متوقف میشدند و فاقد برگه معاینه فنی بودند برخی با جریمه ، برخی دیگر  تذکر شفاهی و برخی هم به پارکینگ منتقل میشدند در حالیکه وضعیت دود خروجی این اتومبیل ها تقریبا شبیه هم بود و با مشاهده چشمی ،اثری از آلودگی از خروجی اگزوز این اتومبیل ها دیده نمی شد و این تفاوت برخورد در نوع خود باعث تعجب سایرین و حتی خود رانندگان این اتومبیل ها میشد و این برخورد متفاوت پلیس در یک مورد مشترک بود آن هم سر درگمی برخی مسافرین این خودروها که با توجه به خانه نشینی اکثر مسافر کش های شخصی در این گونه ایام ، و معطلی چند ده دقیقه ای خودروی موصوف برای استعلام خلافی و ... و یا توقیف و انتقال به پارکینگ خودرو مجبور بودند تا به کنار بزرگراه آمده و مدتهای زیادی را برای تهیه آژانس ( که اتفاقا طبق یک تجربه شخصی در اینگونه اوقات بسیار هم نایاب بود ) سپری کنند و ناخواسته در هوای آلوده این روزها آن هم در کنار یک بزرگراه پر ازدحام به استنشاق این ذرات معلق کشنده بپردازند.

انتقال 370 خودروی فاقد برگه معاینه فنی و هوایی که صاف نمی شود!

توجه کنیم تنبیه یک اتومبیل فاقد معاینه فنی آن هم در موقعیتی که نمی توان با ابزار چشمی غیر صنعتی و تخصصی ، دودی غیر طبیعی را مشاهده کرد ، امری لازم باشد! اما ای کاش وقتی این عمل را برای

 حفظ سلامتی شهروندان لازم میدانیم ، نیم نگاهی هم بهسلامتی  آن شهروند بی تقصیری بیاندازیم که از بد حادثه ، مسافر یکی از این اتومبیل های فاقد برگه معاینه فنی شده است ! چرا که او هم سهمی از این سلامتی دارد و اجبار و الزام او به توقف در کنار اتوبان و استنشاق ناخواسته انواع آلایه های اتومبیل های عبوری، در حالیکه شاید بنا به وضعیت اضطرار و درخواست مسئولین، به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر ،اتومبیل خود را از پارکینگ منزل خارج نکرده است تا با استفاده از  وسائط نقلیه عمومی کمکی هر چند کوچک به رفع آلودگی هوا نماید.

شاید با کمی تغییر در برخورد و توجه به موارد کوچکی از این دست که میتواند در جای خود باعث فرهنگسازی در مورد استفاده بهینه از اتومبیل شخصی و یا ضد فرهنگی خطرناک شود که بدیهی ترین موضوع دخیل  سلامتی انسان در استفاده از اتومبیل که همانا برگه معاینه فنی است از سوی عده ای به یک گواهی بی مورد تبدیل میگردد که یا به سهو و یا اجبار تلاشی برای اخذ آن نمی کنند.

 

انتقال 370 خودروی فاقد برگه معاینه فنی و هوایی که صاف نمی شود!

براستی علت  چیست!؟ آیا نمی توان حداقل قسمتی از این مشکل را در نحوه فرهنگسازی متولیان در این رابطه دانست !؟ توجه کنیم در بد ترین حالت وقتی یک اتومبیل دود زا به پارکینگ منتقل و توقیف میشود حداکثر پس از چند روز و طی مراحل اداری مجددا به آغوش خیابان ها باز میگردد  و ناظر تکرار این وارونگی های گاه و بیگاه هوا میشویم.

 



.: Weblog Themes By Rokh Nama :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : lمیراب عطش